Friday 19 September 2008

DONT GET TOO SERIOUS WITH ORANG GILA


Almost everyone I met who has interest in politics will ask me whether Anwar will take over.

A senior lawyer I met said, “What will Anwar do? He just go to Pak Lah and said, give it to me? I laugh of course, between the lines if I put myself in Pak Lah shoe I will take my “kerusi” and throw it to Anwar. And if I am charge for assault, my defence will be provocation. As we can see almost everyday Anwar was seen to be provoking Pak Lah.

3 days gone by, not much from Anwar a part from his repetition that he is going to take over as if we are deaf.

Anyway, today I have my field day, as I browse through the Pasar Ramadhan, a friend call from the Middle East, concern over the current situation. “Is it true...,” he asked, “is it true Anwar is having a press conference now on his intention to meet Agong”. “I said no, but I receive a lot of sms including the chance to watch Anwar swearing in front of Agong at anwargilakuasa.com and the best one with a message like this, “Anwar angkat sumpah depan gambar Agong”.

1 comment:

Snakedoers said...

"Anwar angkat sumpah depan gambar gambar Agung"...hahahahahah...i really laughed my head off. Thats really funny. You know lah kalau cakap dengan orang gila macam mana. Pernah tak cakap dengan orang gila? Diorang ni pandai bercakap tau. Every word, macam real je. Tapi heran, orang yang dok sokong dia tu, agaknya kentut dia pun bau wangi kot, kalau Anwar suruh makan taik, diorang ni makan kot. Sebab dah buta kan. Dah Mat Liwat dari dulu lagi sebenarnya. Dari MCKK lagi. Sampai dapat gelaran di kalangan gay2 sekalian, Anwar Mat Jambu. Tuhan ni kaya...kalau dah Mat Liwat, takkan restunya jadi PM. Angan2 Mat Jenin sungguh....yang melayu ni pulak...very GULLIBLE (mudah diperdaya). Asal orang tu pandai bercakap, ok, set... boleh jadi PM. Apa melayu bangang macam ni. Ambik je orang gila kat mana2 mental institution jadi PM. Kat Sini aku nak berkongsi cerita. Bacalah wahai kaum yang bernama MELAYU:

Pada zaman dahulu, ada seorang pedagang Arab mengembara bersama untanya. Setelah jauh berjalan dan penat sepanjang hari, maka tibalah malam hari. Pengembara arab tersebut membina sebuah khemah untuk berteduh dan untuk tidur serta berehat untuk mengumpul semua tenaga supaya dapat meneruskan perjalanan pada hari yang berikutnya. Maka beliau meninggalkan untanya di luar khemah (yelah,dah unta, binatang, manakan sama dengan manusia). Tidak berapa lama setelah beliau terlelap, tiba2 untanya datang menjengukkan kepala ke dalam khemah, pengembara arab ni agak tidak selesa tetapi sang unta ni berkata; "saya cuma ingin tumpang berteduh kepala saja tuan, sejuk di luar ni". Oleh kerana kesian, tuannya membenarkannya. Tidak berapa lama kemudian, sang unta ni memasukkan tengkuknya pula ke dalam khemah dan berkata, "lenguh tengkuk saya tuan, kasihanilah saya". Mendengar keluhan tersebut maka tuannya membenarkannya sekali lagi. Tetapi tiba2, kaki sebelah kanan unta itu pula yang masuk. Alasan unta tersebut, "terlalu sejuk di luar sini, kaki kanan saya hampir beku". Sekali lagi, tuannya membenarkannya. Tidak berapa lama selepas itu, kaki kirinya pula masuk dan memberi alasan yang sama untuk berteduh di dalam khemah.... And guess what, antara sedar dan tidak sedar, tiba2keseleruhan badan unta itu memasuki khemah tersebut dan secara tidak langsung, sang unta menendang keluar tuannya yang sedang tidur lena di dalam khemah tersebut. Di akhir cerita, Sang Unta dapat tidur di dalam khemah yang selesa, dan tuannya terbuang begitu sahaja dan tidur dalam kesejukan di luar. Hehehe...
Moral of the story: Inilah cerita kaum pendatang, Cina dan India di bumi Tanah Melayu sekarang. Tak sedar lagi Melayu sekalian????